close

電影時空奇兵

 

男主角一直不會老、不會死

眼見心愛的老婆、親友一個一個死去

他卻要承受孤獨的苦

或者說,他得不斷的交新朋友才行

但是他選擇孤獨、與世隔絕。

 

長生不老反而是一種懲罰!

 

知名搖滾樂團中最會唱歌的Queen主唱Freddie Mercury,音域之廣可以輕鬆的唱到男高音音色之好,所唱的動感歌曲讓人熱血沸騰;抒情曲迴盪心弦,仿佛把音符唱到心裡頭。

他為這齣電影唱了二首很好聽的歌,歌詞也寫的很好。

 

第一首:誰想要長生不老?

永恆即是今天(當下)

Who wants to live forever

There's no time for us,
There's no place for us,
What is this thing that builds our dreams, yet slips away from us.

Who wants to live forever,
Who wants to live forever.....?
There's no chance for us,
It's all decided for us,
This world has only one sweet moment set aside for us.

Who wants to live forever,
Who dares to love forever,
When love must die.

But touch my tears with your lips,
Touch my world with your fingertips,
And we can have forever,
And we can love forever,
Forever is our today,

Who wants to live forever,
Who wants to live forever,
Forever is our today,
Who waits forever anyway

 

另外一首:擁有一年的愛(任何層面的愛都可以),比一生的寂寞好太多了!

One year of love

Just one year of love
Is better than a lifetime alone
,

(僅僅只有一年的愛,是比一生孤單來得好)
One sentimental moment in your arms
Is like a shooting star right through my heart,

(一霎那在你懷裡的柔情,好比流星撞擊我內心)
It's always a rainy day without you,

(沒有你在身邊就像沒有陽光的雨天)
I'm a prisoner of love inside you

我是囚禁在你的愛裡頭的囚犯) -
I'm falling apart all around you - yeah.

我已體無完膚, 像是一塊一塊環繞你周遭的碎片
My heart cries out to your heart,

我的心向你的心大聲哭喊
I'm lonely but you can save me,

我很孤單只有你能救我
My hand reaches out for your hand,

我伸出手祈望握住你的手
I'm cold but you light the fire in me,

我很冷,但是你點燃我體內的火把
My lips search for your lips,

我的唇搜尋著你的唇
I'm hungry for your touch,

我渴望著你對我的撫摸
There's so much left unspoken

尚未說到的話還有那麼多
And all I can do is surrender

我唯一能做的只有臣服
To the moment just surrender

臣服在那些時刻
And no one ever told me that love would hurt so much,

(沒有人曾經告訴我愛會如此令人受傷)
Oooh yes it hurts

愛會如此令人受傷
And pain is so close to pleasure,

(痛苦是如此地跟歡愉如影隨形)
And all I can do is surrender to your love,

(我唯一能做的只有臣服於你的愛)
Just surrender to your love,

只有臣服於你的愛
Just one year of love,

Is better that a lifetime alone,

(僅僅只有一年的愛,是比一生孤單來得好)
One sentimental moment in your arms,
Is like a shooting star right through my heart
,

(一霎那在你懷裡的柔情,好比流星撞擊我內心)
It's always a rainy day without you,

(沒有你在身邊就像沒有陽光的雨天)
I'm a prisoner of love inside you –

我是囚禁在你的愛裡頭的囚犯) -
I'm falling apart all around you - yeah.

我已體無完膚, 像是一塊一塊環繞你周遭的碎片
And all I can do is surrender.

我唯一能做的只有臣服於你的愛

arrow
arrow
    全站熱搜

    waylon93 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()